Min dag och Omstaolympiaden ;)

Hej! Idag har jag varit i skolan. Där hade vi idrott. Vi spelade fotboll, men vi förlorade. Jag brukar inte tycka att det är kul med fotboll men den här gången var det kul för att vi inte körde med någon annan klass (för då skäms jag så mycket för att jag är så dålig).
Sen åkte jag hem till Monia, Elsa följde också med. Där satt vi vid datorn och bakade någon sörja typ (det såg inte alls gott ut ,men det var det) och lite mer.
Sen åkte jag hem. Här hemma har vi satt upp våran pool. Det är bra för det är ju så varmt nu.
(Det kommer tyvärr ingen bild nu men sen kanke.)

Imorgon är det Ormstaolympiad. Det är en tävling som alla klasser är med i (förutom sexorna för dom håller alla stationerna). Varje klass ska vara ett eget "land". Vi är 70-talslandet. Sen ska man gå och skaffa poäng på alla stationerna. Sen i slutet av dagen får man pris för högsta poäng och bästa utklädnad. Vi har vunnit för bästa utklädnad varje år hittills och vi SKA vinna i år med!
Land vi har varit:
I sexårs var vi "Clownlandet". Vi var jättesöta.
I ettan var vi "Luffarlandet". Det såg kul ut.
I tvåan var vi "Galaxen". Alla hade målat rymdvarelse-masker.
I trean var vi "Grottmänniskorna". Jag hade min hunds fäll på mig.
Och nu i fyran är vi "70-talslandet". Jag är riktigt ful.
I femman tycker jag själv att vi ska vara "Kockarna". Ingen har varit det förut (tror jag).

Hejdå!

Kommentarer
Postat av: Elsa

Haha, jag va imnte så snygg jag heller xD Men det var kul även om vi inte var snygga för vi vann ju i år igen =)

2010-06-05 @ 10:58:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0