RÅNAD!

Hej! Jag har hart det jätteroligt på semestern i Frankrike, men som jag skerv i inlägget innan var den dramatisk och det hade jag rätt i..

För näst sista dagen var vi påväg till hotellet (Det var långt till flygplatsen så vi fick bo på hotell en natt) så stannade vi och tittade på en strand och vägen var typ 4 meter upp över staranden. Vi parkerade hyrbilen på vägen. Inget konstigt med det. Vi gick ner till stranden och Alma ville sen hämta sin systemkamera så mamma gjorde det och lämnade sin väska i framsätet. Sen gick Pierre (min mosters man) och Rasmus (min kusin) upp och kissade. Sen var vi nere vid stranden en stund.

Sen när vi kom upp igen till bilen var fönsterrutan sönderkrossad! Men vi såg sen att MAMMAS VÄSKA VAR BORTA! VI HADE BLIVIT RÅNADE! :O 
i mammas väska låg ALLA PASSEN! BÅDE MAMMAS OCH PAPPAS PLÅNBÖCKER MED KREDITKORT OCH KÖRKORT I! Mammas telefonbok och kalender, mammas mobil och våran kamera.
(Vi ringde och spärrade mammas och pappas kreditkort.)

Sen fick vi åka till polisen och fick några pappaer som skulle gälla som pass och körkort i Frankrike i två månader.
Sen kom vi till hotellet och pappa och mamma åkte till fygplatsen och kollade om vi fick flyga hem även fast vi inte hade riktiga pass. Det var inte säkert så vi var oroliga hela natten.
Men sen när vi kom dit på morgonen därpå så fick vi flyga med :D

Annas hade vi fått bilat hem :(
Det var don två sista dagarna på min semester i Frankrike. Men alla andra dagar har varit jätteroliga xD
(Lägger upp bilder från semestern typ imorgon.)

Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0